Wednesday, November 21, 2007

بتمرن كل يوم عشان ابقي وحدي

بتمرن كل يوم عشان ابقي وحدي

اغنية راب


بتمرن كل يوم عشان ابقي وحدي
مش مستهلة احتاج لحد عشان احكي ضعفي
انتي سبتي ... واللي كنت فاكره صا-حبي
سافر
عادي حياته .. براحته
هاعيش اكيد ومش هاموت ومش هاهون عليا
........................
عارفة .. مشكلتي في حلمي اني اعيش بسيط
ولما اموت محدش يضحك ويقول عبيط
اصلي حبيتها كده
بيومها بضيقها وخوفها
هتفضل هي هي هنا وكان نفسي تبقي شبه حاجة كبيرة افضل احلم بيها
هي حرة
مش مستهلة اعيشلها تاني
هاعيش مرة كده لوحدي ..
عشان لما اموت من الوحدة
ابقي انا اللي مسؤل
مش هي
......................

انا عارف انها مش هتسال عني
طب ما عادي
يعني اللي قبلي سالت عنه
دا بقي ذكري بحدوتة بنت ليل
.....................

قالولي اسكن بيوت فيها فرح وسكنت
طلعت من غير هدوم تحميني من الحزن اللي كنت متعود عليه
قالولي قبل ماتحلم فوق وحلمت
وطلعت من الحلم خايف من اني انام تاني وفقعت للحلم عينيه
......................

متساليش
متخافيش مش هاقول عليكي أي كلمة
بس عايز اقولك انا كلمة
كلمة واحدة
متبعيش .. كل اللي جاي رايح
ولما اسيب يومي البعيد هاكون مبسوط
لطيف
خنيق
عبيط
..................

اصل انا هاعيش حتي لو كنت وحدي وهاتمرن كتير
حتي لو كان عمري بسيط
ومش هاسيب حاجة ليكي ومن حقي احرق كل لحظة هتفكرني بيا
وانا غريب في عالم كبير ..
كبير ..كبير .. غريب .. مسكين
سلام
...........................
كتبتها من فترة مش بعيدة
وانا بحب الراب .. فقلت اتطفل علي صناع الراب
واصنع انا حاجة فاهمها ..يارب تعجبكوا..بس

26 Comments:

At 11/22/2007 3:42 AM, Anonymous Anonymous said...

انا كمان بحب الراب بس كلامك احلي من اي راب يمكن علشان كلامها انت فاهمه وحاسه ابدعت تحياتي

 
At 11/22/2007 6:27 AM, Blogger Mony The Angel said...

7elwa awe bgad :)

 
At 11/22/2007 10:20 AM, Anonymous Anonymous said...

مقدرش اقول اي كلمة تعبر عن اللي نفسي اقوله غير هايل هايل يامبدع

 
At 11/22/2007 10:20 AM, Anonymous Anonymous said...

مقدرش اقول اي كلمة تعبر عن اللي نفسي اقوله غير هايل هايل يامبدع

 
At 11/22/2007 10:30 AM, Blogger mahmoud said...

طب اعلق و اقول ايه؟
انا شربت سجارة حشيش و اتسطلت
لما افوق ابقى احكيلك
سلام

 
At 11/22/2007 11:03 AM, Blogger nour said...

يا باسم انت فى كل حاجه بتكتبها بتبدع
جميلة اوى

 
At 11/22/2007 11:08 AM, Blogger كراكيب نـهـى مـحمود said...

منطقة الشجن التي تستهويني في الكتابة
جميله يا باسم

 
At 11/22/2007 6:55 PM, Blogger باسم شرف said...

Anonymous
اشكرك ودا من زوقك
وفعلا الراب طاقة ايجابية علي الحياة

..............ز
Mony The Angel
ربنا يخليكي .. يمكن الوحدة خيط يبربط العالم عشان كده الناس بتفهم بعضها بسرعة في الوحدة
؟
...........
سمسمة
اشكرك .. انتي قلتي اكبر تعبير وعشان كده بشكرك

 
At 11/22/2007 6:58 PM, Blogger باسم شرف said...

موودي
حلو الحشيش ؟
انت رجل الدماغ والمزاج لذلك لديك زوق جميل
.........
نورا
والله انتي بتقولي كلام كويس قوي بيبسطني كتير
ربنا يخليكي
............
كراكيب نهي
واخيرا زرتي صفحتنا المتواضعة
ربنا يخليكي يا نهي دا عشان زوقك جميل
قشطات

 
At 11/22/2007 10:07 PM, Blogger طارق إمام said...

باسم العظيم
دايما صادق و طازج و طفل في كل ما تكتب
انت مش محتاج رأيي لإنك عارفه
قشطة يا معلم
.............................
ملحوظة : استفزني بصراحة كلام صديقتنا علا سالم في البوست اللي فات .. احباط ايه ؟ و ايه كاتب جيد دي ؟ ماحنا عارفين و الله ان باسم شرف كاتب مهم .. عايز اقول بس ان ناس كتير تتمنى تبقى ربع باسم شرف على مستوى التحقق و الشهرة و الإبداع .. أما الظروف .. فباسم على حد علمي عنده شقة تمليك و معاه فلوس و بيشرب كوكتيل و تفاحة ع القهوة كل يوم .. و شخص مبتهج و مش ملاحق ع الشغل .. ما شاءالله يعني .. للأسف : نحن عبيد الاكليشيهات
قشطة يا بسوم
(:

 
At 11/23/2007 6:17 AM, Blogger iHaB said...

عظيمة والله يا باسم

 
At 11/23/2007 6:57 AM, Blogger باسم شرف said...

طرووووووووووق
يامعلم والله عشان انت فنان جامد وكتابتك تستحق التقدير علي مستوي اكبر من مصر والله وهيحصل وعن قريب هتقولي
قشطاط بالطاء متزعلش ههههه
.................
هوبة
اشكرك يا ايهاب
وفل يامعلم

 
At 11/24/2007 1:22 AM, Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 11/24/2007 7:12 AM, Blogger عوليس said...

قالولي اسكن بيوت فيها فرح وسكنت
طلعت من غير هدوم تحميني من الحزن اللي كنت متعود عليه
تسلم ايدك يا معلم

 
At 11/24/2007 5:07 PM, Blogger LAMIA MAHMOUD said...

مع اني مبحبش الراب
بس جميل انك عملت حاجة فاهمينها

 
At 11/24/2007 5:31 PM, Blogger باسم شرف said...

عوليس
ربنا يخليك ويسلم تعليقك
قشطات يافنان

..............

لمياء
طب الحمد لله كويس
اشكرك
نورتي

 
At 11/26/2007 1:43 PM, Blogger Reham Ragab said...

مساء الفل
التعليق متأخر شوية؟
"بتمرن كل يوم عشان أبقى وحدي".. العنوان وقفني، مش بس عشان جميل، وقفني لأني كتبت زمان حاجة بعنوان "درّب نفسك على الوحدة".. غريبة؟..بس الغريب اني متخيلتش حد تجيله فكرة مشابهة بالشكل ده.. طبعا الشرف ليا.. الأغنية حلوة جدا، حلوة بجد مش مجاملة
شكرا ليك
:)

 
At 11/27/2007 10:33 AM, Blogger باسم شرف said...

ريهام
طبعا دا شرف لينا يافندم اننا نتشابه في موضوع
واشكرك انها عجبتك
فل .. وقشطة

 
At 11/28/2007 9:58 AM, Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 11/28/2007 10:08 AM, Blogger باسم شرف said...

الرجل المجهول
اولا كيف ارد واقنع مجهولا اليس هذا درب من دروب العبث ان اخاطب شبحا
انا الغي رد اي شخص بيحاول يشتم او يقول كلام غرض منه حقد او ماشابه ذلك واذا تركت ردك سياذي كل من يقرا هنا وانا لا اريدك وسطهم
بس
فمهمت ؟

 
At 11/28/2007 11:43 AM, Blogger We2am said...

elcomment dah esbat 7door msh aktr..bs elo3'nya lazm tet3'na..wla eh?

 
At 11/28/2007 2:46 PM, Blogger باسم شرف said...

شكرا علي اثبات حضورك
ومش عارف
قشطات

 
At 11/29/2007 3:11 PM, Blogger ساعه الغروب said...

اصلا العنوان لوحده كفايه اوى بجد

ما شاء الله

لو دى تجربه اولى يبقى بجد استمر جدا لانه صادق اوى و واقعى اوى اوى

ماشاء الله فعلا



بجد منتظرين دايما كل ابداع جديد ليك

شكرا ليك

:)


سورى على التاخير
:)

 
At 11/30/2007 3:56 AM, Blogger باسم شرف said...

ساعة الغروب
اشكرك ربنا يخليكي
ودي ثقة اعتز بيها
اشكرك

 
At 12/31/2007 9:44 AM, Anonymous Anonymous said...

والله والله والله العظيم تلاته ان ما مضيعك غير الشله الفاضيه اللي هما هما بيعبتولك التعليقات كل مره- مقدرش اقول غير ربنا يفوئك منهم .......

 
At 12/30/2009 11:18 PM, Blogger مُحَمَد أُسـَامَه said...

جميلة يا ريس ..ربنا يوفقك

ModyRap

 

Post a Comment

<< Home